Ací teniu un xicotet resum de les publicacions en premsa que ha generat el nostre col·lectiu al llarg del mes de març de 2016.

La cita que va encetar el mes per a Compromís per Burjassot va ser la celebració, el dia 6 de març, d’una gran jornada festiva i reivindicativa del Dia de la Dona. Centenars de persones hi participaren, i Dones amb Compromís de Burjassot va fer també la seua xicoteta aportació amb l’organització d’un taller de pinta-cares.

A més, des de l’àrea d’Igualtat que dirigeix Lluna Àrias no s’aturen, i a finals d’este mes, també s’ha donat a conèixer l’Escola d’Igualtat, que començarà a funcionar en abril.

Després de les Falles vam començar a treballar en la nostra activitat plenària. Entre d’altres, vam donar suport a la petició de declarar el nostre poble “municipi contrari al TTIP”, el Tractat Transatlàntic de Comerç i Inversions. Es tracta d’una antiga reivindicació rescatada juntament amb Esquerra Unida i Totes, que finalment no va rebre el suport de la resta del ple.

Sí va rebre el suport de la resta de grups (en concret, el text va tirar endavant amb els vots favorables de PSOE, Esquerra Unida i Totes amb Burjassot) la moció per a demanar la derogació de la normativa relativa a les Actuacions Territorials Estratègiques, les ATE.

També l’últim ple de l’Ajuntament va donar llum verd a la proposta de millora dels passos a nivell feta per Compromís, on plantegem millores concretes u urgents, mentre continuem reivindicant el soterrament de les vies.

La moció va arribar al ple, finalment, amb les signatures de PSOE, PP i Esquerra Unida, que votaren favorablement, mentre que Ciudadanos i Totes amb Burjassot es van abstindre.

*Foto cortesia de Jon S, a Flicker.