Compromís per Burjassot va organitzar aquest cap de setmana un acte d’homenatge per a donar el tret d’eixida als actes del centenari del naixement del poeta Vicent Andrés Estellés. L’esdeveniment va comptar amb una important participació de la ciutadania i col·lectius, entre els quals es trobava la família del poeta de Burjassot, tot això en un ambient festiu i reivindicatiu.

L’acte, presentat pel secretari local de Compromís per Burjassot, Sergi Maicas, va comptar amb la participació de diferents càrrecs i responsables de Compromís, com Joan Baldoví, Àgueda Micó i Amparo Piquer. Elles i ell van destacar la importància que ha tingut la figura del poeta com a referent social i literari, al mateix temps que van assenyalar com des de Compromís es lluitarà per mantindre viva la imatge d’Estellés durant tot l’any del centenari, malgrat el desig de la ultradreta per amagar-la.

En aquest sentit, la portaveu de Compromís per Burjassot, Maria Viu, va ser l’encarregada de tancar l’acte incidint en la idea plantejada: “M’agradaria destacar que, si bé aquest és un acte polític, el que ens reuneix és la necessitat de celebrar al poeta de Burjassot, el millor poeta en la nostra llengua des d’Ausiàs Marc. Un home de Burjassot, amb les preocupacions d’una persona de poble, amb una família, un treball, unes amistats, un context… L’acte de hui, els actes que se celebraran al llarg del 2024, tenen com a objectiu posar en valor el llegat de VAE, però també han de ser el tret d’eixida per a la recuperació del sentiment de poble”.

Després de l’acte d’homenatge, celebrat en la pinada de la Casa de la Cultura de Burjassot, va tindre lloc un menjar previ a la realització de la ruta Estellés que va portar a desenes de persones a recórrer el llegat del poeta de la mà de la seua neta, Isabel Anyó.