María Viu: “Hi ha grups polítics per als quals és més important que la gent puga aparcar en la porta de sa casa que protegir una part fonamental del nostre patrimoni”

Compromís per Burjassot ha defensat en el ple municipal celebrat aquest dimarts una sèrie de propostes per a protegir l’entorn dels Sitges, monument emblemàtic del municipi. En concret, s’ha elevat una moció en la qual se sol·licita la restricció del pas i de l’aparcament de vehicles de motor en la costa que condueix a l’ermita de Sant Roc. Aquesta proposta, segons ha defensat el grup municipal de Compromís, és un primer pas fonamental per a continuar pel camí de la protecció de les Sitges.

“Hi ha grups polítics a Burjassot per als quals és més important que la gent puga aparcar baix de les seues cases que protegir una part fonamental del nostre patrimoni. Eixa és la seua realitat. Per a nosaltres protegir la pujada de l’Ermita de Sant Roc és un primer pas per a poder continuar el camí de protecció de les Sitges, una part fonamental del nostre patrimoni”, ha expressat Maria Viu, portaveu de Compromís per Burjassot.

Des del grup municipal de Compromís han insistit en la posada en marxa d’aquesta mesura que és senzilla, ja que, amb una sèrie de bol·lards o pilons retràctils, es podria resoldre, sense que aquesta supose un cost econòmic molt elevat per a l’Ajuntament, però si que siga una inversió per al futur del monument. El pas dels vehicles motoritzats ja ha danyat, en el passat, part del conjunt monumental de les Sitges, uns danys que poden comprovar-se en el seu entorn.

Finalment, des de Compromís per Burjassot han recordat que rebutjar propostes per poc ambicioses i optar per la inacció a l’hora de protegir el patrimoni de la ciutadania pot arribar a ser negligent. Encara així recull el guant i recorda que segueix pendent el pla integral de protecció de les Sitges i que mentre aquest arriba cal anar prenent xicotetes mesures com la proposta presentada en el ple.