El passat dissabte, Compromís Burjassot va apropar el procés de primàries de la coalició a la ciutadania del municipi. A una setmana per a tancar les inscripcions, ja hi ha 36.000 persones apuntades, una xifra que supera les 28.000 de 2015.

En la carretera de Llíria, el col·lectiu ha informat al públic sobre aquest procés, que amb el lema ‘El teu vot, la teua força’, dóna a tota la ciutadania l’oportunitat de triar els candidats i candidates que conformaran tota la llista electoral de Compromís per a les eleccions municipals, autonòmiques i europees del pròxim 26 de maig del 2019.

Aquestes primàries són les més obertes i democràtiques de l’Estat, donat que no es restringeix al vot d’afiliats i simpatitzants, sinó que impliquen a la ciutadania. Les llistes són obertes i totes les persones que participen poden escollir l’ordre dels candidats i candidates. El reglament de primàries de Compromís garanteix la pluralitat fent que totes les sensibilitats de la coalició estiguen representades en les llistes, un valor que manté la unitat i la cohesió interna de l’organització, a diferència d’altres partits on en els seus diferents processos interns una part sempre queda exclosa.