Este dilluns s’ha presentat el primer Fons Valencià de Cooperació Municipal, que destinarà enguany un total de 41,2 milions d’euros per a potenciar l’autonomia local dels municipis valencians.

D’estos fons, vora 5 milions d’euros aniran a parar a les 22 poblacions de l’Horta Nord, i Burjassot, amb 37.324 habitants rebrà poc més de 540.000 euros (concretament 542.602,90). La distribució dels fons s’ha fet atenent al criteri poblacional, ponderat de manera que es prevalga als municipis més xicotets, i s’ha atés a la reivindicació dels municipis perquè esta ajuda puga servir no solament per a inversions sinó també per a despesa corrent.

A la presentació, a càrrec del president de la Generalitat Ximo Puig i el president de la Diputació de València Jorge Rodríguez,  han acudit també el regidor Emili Altur, vicepresident 3r i Diputat de Cooperació Municipal, i la regidora Maria Viu, presidenta de la Comissió d’Educació, Patrimoni Cultural, Cultura, Esports i Joventut de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

El Fons de Cooperació Local compta amb un total de 40,1 milions d’euros per als municipis de la província de València, gràcies a l’aportació a parts iguals realitzada per la Generalitat Valenciana i la Diputació de València.

Més informació, ací.

I ací, un vídeo explicatiu sobre aquests fons.