Este dimarts, 26 de juliol, s’ha celebrat l’últim ple ordinari de l’Ajuntament de Burjassot abans de l’estiu, on s’ha aprovat per unanimitat la moció conjunta de tots els partits amb representació, i signada a iniciativa de Compromís, per a demanar al Ministeri de Treball que reconsidere la seua postura sobre els professionals que treballen als ajuntaments de poblacions de menys de 5.000 habitants.

Des de fa vora 30 anys, la Diputació de València firma convenis de col·laboració amb els Col·legis Professionals perquè Arquitectes, Enginyers, Graduats Socials, etc. presten serveis als xicotets Ajuntaments de la província, que no es poden permetre tenir-los a les seues plantilles. Així, presten aquests serveis com a professionals autònoms, i són finançats per totes dues entitats col·laboradores.

Ara, la Inspecció de Treball del govern central considera que estos professionals no han de ser autònoms, sinó treballadors laborals de les Corporacions, la qual cosa ocasionaria perjuís tant per als Ajuntaments com per als professionals. Segons ha explicat el regidor de governació, Emili Altur, que ha defensat la moció, a més, la mesura té «efectes retroactius de quatre anys i les cotitzacions a la Seguretat Socials que haurien de pagar serien altíssimes».

En l’escrit es demana al Ministeri de Treball i Seguretat Social que reconsidere aquesta actitud contra els xicotets Ajuntaments de la Província de valència i es tinga en compte la bona fe, el compliment de la legalitat i el sotmetiment a la jurisprudència aplicable, al temps que es fa palesa la «total disposició» de la Diputació a iniciar un procés de diàleg que busque fórmules més adequades per a continuar prestant el servei sense el risc que es produïsquen noves inspeccions.