A principis de setembre s’obrirà el termini perquè les famílies en situació d’especial necessitat, col·lectius socials, centres educatius i ONG’s; puguen sol·licitar un hort per a conrear-lo.

L’Ajuntament ja té enllestides les obres d’ampliació dels horts socials, per tal d’augmentar en 4788 m2 més la superfície on es distribuiran les 52 parcel·les noves, a les quals cal sumar les 49 que ja estaven funcionant durant els últims mesos, en els 4500 m2 destinats incialment als horts. Així, després de l’estiu, Burjassot tindrà una superfície de 9288 m2 i més de 100 parcel·les conreables.

Aquest projecte que va aprobar el ple municipal a l’anterior legislatura, s’ha fet una realitat amb l’actual equip de govern, i ha estat una prioritat per a Compromís des de l’alcaldia

La primera fase dels horts socials de Burjassot es va inaugurar el desembre del 2012 i té com a objectiu principal fomentar l’agricultura sostenible, recuperar espais inutilitzats al municipi, obtenir productes del camp per a l’autoconsum i oferir una activitat útil i enriquidora per a col·lectius o particulars en situació d’especial necessitat (persones aturades, jubilats) Donada la gran demanda de sol·licituds, l’Ajuntament ha realitzat aquesta ampliació, comptant, com en l’anterior ocasió, amb l’ajuda de la Diputació de València.

Les persones o entitats interessades a poder conrear un hort s’han de dirigir, a principis de setembre, a l’Oficina de Sostenibilitat Local, a la primera planta de l’Ajuntament, o bé telefonar al 96 364 95 15 o enviar un correu electrònic a [email protected]