La figura de la Síndica de Greuges ja és una realitat al nostre poble. Després de l’aprovació el passat mes de maig, amb els vots en contra de Ciudadanos, de les bases de la convocatòria pública per a la selecció dels candidats a ocupar la Sindicatura de Greuges del municipi, l’ajuntament ha seleccionat María Zapater Cosín per ocupar el càrrec.

La Sindicatura de Greuges local és una reivindicació històrica al grup municipal de Compromís Burjassot. Així ho demostra el nostre últim programa electoral per a les eleccions municipals de 2015, on es demana establir aquesta figura que vetlla pel compliment i respecte dels drets i llibertats de la ciutadania.

Aquesta Sindicatura Municipal és una figura autònoma i no rebrà cap remuneració, tot i que sí les indemnitzacions corresponents a l’exercici de la seua funció. María Zapater disposa d’un despatx per a l’atenció al públic en l’ajuntament, i compta amb la col·laboració d’un membre del personal funcionari de l’ajuntament que, al mateix temps, actua com a nexe d’unió administrativa. La durada del seu càrrec serà de quatre anys des de la seua elecció en el ple municipal.

Pròximament es convocarà un acte públic de presentació on es donarà a conèixer el seu treball i de quina manera pot establir el contacte amb la ciutadania.

Segons ha explicat el regidor Roc Senent, «Després d’anys de treball, per fi Burjassot té una Sindicatura que vetlla pels drets de la ciutadania enfront de l’administració local. Esperem que el poble de Burjassot faça ús d’aquesta figura que contribueix a traslladar les demandes veïnals a l’ajuntament i millora la democratització i transparència del procés polític.»