L’Oficina de Sostenibilitat Local de l’Ajuntament de Burjassot, que dirigeix la regidora de Medi Ambient, Lluna Àrias, ha sol·licitat a l’Entitat Metropolitana per al Tractament de Residus (EMTRE) la instal·lació d’un Ecoparc mòbil.

Parlem d’una instal·lació, tancada i controlada, de recollida selectiva de residus, on es pot dipositar gratuïtament aquells residus generats en l’ús domèstic i per als quals no existeixen contenidors específics en els sistemes de recollida tradicional.

L’Ecoparc mòbil s’instal·larà en l’aparcament de les Palmeres (al costat del Mercat de l’Almara) i estarà obert el dijous 1 i el divendres 2 de 10:00 a 14:00 i de 16:00 a 19:00, mentre que el dissabte 3 de març s’obrirà de 10:00 a 13:00.

Aquest fet respon a les freqüents demandes veïnals que reclamaven disposar d’un lloc on depositar els seus residus domèstics. Amb la instal·lació d’aquesta plataforma mòbil es pretén incrementar el Servei Metropolità d’Ecoparcs en aquelles localitats que no compten amb un Ecoparc propi.

En paraules de la regidora de Medi Ambient, Lluna Àrias, «És una reivindicació històrica a Burjassot. Des de diferents col·lectius del poble s’ha demanat de manera reiterada la necessitat d’un Ecoparc. Per això pensem que és una bona mesura mentre continuem treballant per un Ecoparc permanent. Animem a tota la ciutadania a fer ús d’aquesta instal·lació i que gràcies al seu èxit puguem tornar a rebre més unitats».

L’acollida que puga tindre per part de la ciutadania serà molt important de cara al futur, ja que la tornada de més unitats mòbils al municipi dependrà de l’ús que reba aquest. A més, durant els dies que l’Ecoparc estiga instal·lat, des de l’Oficina de Sostenibilitat es repartiran 1.200 packs de bosses per a reciclatge a totes les persones que dipositen els seus residus al miniecoparc, contribuint així a una millor separació dels residus per al seu posterior tractament.