Burjassot serà municipi promotor del joc lliure d’estereotips i no sexista, després de l’aprovació en ple de la moció presentada per Compromís per Burjassot aquest passat dimarts.

El text demana el compromís de l’Ajuntament “amb una educació igualitària que fomente els valors d’equitat, tolerància i respecte cap a les persones, independentment del seu gènere, ètnia, religió o opcions polítiques“. A més, Burjassot es compromet a mantindre present el principi del joc lliure a l’hora de promoure accions lúdiques dirigides a la infància. D’igual manera, la moció arreplega el suport del Consistori “a la campanya Deixa’m jugar, deixa’m ser“, engegada des d’Espai Dona i el Servei Psicopedagògic Municipal i la garantia que la campanya arribe a tots els centres escolars, incloses les Escoles Infantils de 0 a 3 anys.

La segona de les mocions aprovades, amb el vot a favor del PSPV-PSOE, Compromís, EU i Totes amb Burjassot, l’abstenció de Ciutadans i el vot en contra del PP, ha sigut la presentada per Totes amb Burjassot en contra del recurs d’inconstitucionalitat a la Llei per a la funció social de la vivenda i a la Llei per a pal·liar i reduir la pobresa energètica. En els acords de la moció s’arreplega “declarar que l’Ajuntament de Burjassot rebutja i s’oposa fermament” als recursos d’inconstitucionalitat posats pel Govern Central del Partit Popular a la Llei per a la funció social de l’habitatge a la Comunitat Valenciana i la Llei per a pal·liar i reduir la pobresa energètica, llum, aigua i gas, a la Comunitat Valenciana.

També han eixit endavant dues mocions per a reclamar inversions de la Generalitat a Burjassot. Lluna Àrias ha recordat al Partit Popular, impulsor d’una de els mocions, que aquestes inversions per a Burjassot estan pendents des de fa molt de temps, també, quan el PP governava a la Generalitat.

No ha eixit endavant una moció presentada pel Partit Popular per a dotar de més competències al cos d’Alta Inspecció Educativa. Per a Compromís per Burjassot no és una necessitat, donades les competències adquirides per les comunitats autònomes en matèria d’educació. Maria Viu ha explicat que, dels continguts que imparteixen les escoles valencianes, prou més de la meitat ja venen dictats de l’Estat.