El ple de l’Ajuntament de Burjassot ha aprovat, a instàncies de Compromís, una Declaració Institucional davant els actes vandàlics patits per l’estàtua del poeta Vicent Andrés Estellés de Burjassot, que la nit del passat 29 d’octubre va ser arrancada de la seua ubicació.

El text, que ha rebut el suport de totes les forces, acorda “condemnar fermament, des de la Corporació Municipal de l’Ajuntament de Burjassot, qualsevol atac al patrimoni físic i cultural del nostre poble, especialment, per haver ocorregut reiteradament, en la figura del nostre poeta més insigne“. D’igual manera, es demana “que s’investigue per a identificar a les persones culpables dels actes vandàlics contra el patrimoni, en aquest cas, l’atac a l’estàtua de Vicent Andrés Estellés i es prenguen mesures perquè no es repetisquen aquests atacs“.

D’altra banda, el Ple també va aprovar, amb els vots a favor de tots els grups a excepció del PP, la moció presentada pel PSPV-PSOE, Compromís, EU i Totes amb Burjassot per un finançament i inversions justes. La moció exigeix, entre altres coses, “una reforma immediata dels sistema de finançament que establisca un nou model amb recursos suficients i repartits equitativament entre totes les autonomies, que possibilite als valencians i a les valencianes tenir uns serveis públics fonamentals dignes i exercir les nostres competències pròpies”.

El text de la moció recull les reivindicacionsd el manifest per la manifestació Per un Finançament Just que se celebrarà a València el pròxim dia 18 de novembre:

A més, la regidora Maria Viu, vicepresidenta de l’IMCJB,  ha explicat la situació de l’entitat després de la sol·licitud d’extinció iniciada pel Ministeri d’Hisenda en estiu de 2016 i no materialitzada finalment: