L’Oficina de Sostenibilitat Local, dirigida per la regidora de Medi Ambient, Lluna Àrias, ha programat per a dimarts que ve, la presentació del llibre “Encara no és tard. Claus per a entendre i aturar el canvi climàtic”, del valencià Andreu Escrivà. Serà al Saló de Plens de l’Ajuntament a les 19 hores, i les primeres 20 persones a assistir s’emportaran un exemplar.

Es tracta d’una obra amb voluntat didàctica, que ajuda a entendre com està canviant el món que ens envolta i quin és el paper de la societat en el canvi, però que també aborda les possibles solucions, combinant un missatge esperançador amb advertiments realistes perquè s’impulsen accions. Res està perdut. Perquè, encara no és tard i un món millor no és només necessari sinó, també, possible.  El llibre parteix de la preocupació evident del que significa l’escalfament global però, també critica que el coneixement que tenim d’aquest fenòmen és fragmentari, parcial i, sovint, incorrecte. I això provoca que, moltes vegades, no s’adopten les accions necessàries.

L’autor, Andreu Escrivà, és llicenciat en Ciències Ambientals i Doctor en Biodiversitat per la Universitat de València, a més de Màster en Conservació d’Ecosistemes. Actualment treballa en la Fundació Observatori del Canvi Climàtic, a València, i forma part del Comité d’Experts en canvi Climàtic de la Comunitat Valenciana. L’any 2016, va rebre el XXII Premi Europeu de Divulgació Científica, Estudi General, en els Premis Literaris Ciutat d’Alzira.