L’Ajuntament de Burjassot ha constituït aquest dimecres el seu Comitè Permanent d’Igualtat. Format per 14 membres, en representació dels diferents estaments de la plantilla del consistori, aquest comitè s’encarregarà de facilitar informació, donar suport, coordinar i avaluar les accions que es contemplen dins el PIO, el Pla d’Igualtat d’Oportunitats entre treballadores i treballadors.

Així, al Ple ordinari del mes de juny, que tingué lloc dimarts, el Consistori va donar compte de la posada en marxa del Pla d’Igualtat en la seua dimensió interna, la que afecta al personal de la casa.

Per a la regidora d’Igualtat, Lluna Àrias, «ja fa setmanes que s’han començat els treballs de consulta a la ciutadania per a elaborar un diagnòstic que ens permeta assentar les bases del Pla d’Igualtat en la seua execució externa, la que planteja accions per a lluitar contra les discriminacions per raó de gènere al municipi; però aquesta tasca podria ser aigua en cistella si el propi Ajuntament no actua per a eliminar les desigualtats entre les seues treballadores i els seus treballadors».

Segons Lluna Àrias, «els Ajuntaments són les entitats públiques més propores a la ciutadania, i són, per això, el lloc ideal per a implantar polítiques d’igualtat i ser un referent per a entitats i formacions a altres àmbits públics i privats. Aquest Ajuntament és a més conscient de la importància d’aplicar polítiques d’igualtat de gènere internes d’una manera planificada, ordenada i atenent a les necessitats reals de la plantilla. Per això aquest pla és fonamental, perquè ens ajudarà a actuar d’una forma eficaç i ens donarà, amés, la possibilitat d’avaluar cada acció per a fer-la més efectiva.»

D’altra banda, l’Ajuntament de Burjassot ha encetat l’anomenada fase de diagnòstic del Pla d’Igualtat en la seua dimensió externa. Per tal de fer-ho, s’ha demanat la col·laboració del personal de l’Ajuntament, així com dels membres de la societat civil, en particular, les associacions que formen part del Fòrum de Participació per la Igualtat, a través d’una enquesta que també està disponible per a la ciutadania a la web de l’Ajuntament (http://www.burjassot.org/va/igualdad-espai-dona-burjassot/).

Aquestes enquestes serviran per a fer un diagnòstic de la situació del municipi en matèria d’igualtat d’oportunitats, que després serà utilitzat com a base per a la planificació i redacció del pla.

La participació és anònima i voluntària i es tancarà aquest divendres 30 de juny, tot i que és possible acudir a Espai Dona per omplir els formularis de manera física durant aquesta setmana (3-7 juliol).