Ja ha passat un any. El mes d’octubre de 2015 vam signar el pacte de govern que ens permetia assumir de nou la responsabilitat de treballar des de la institució per a fer de Burjassot el poble que tots i totes volem. Un acord que vam basar, no en un repartiment de càrrecs, sinó en línies d’actuació, amb clars objectius: fer de Burjassot una ciutat al servei de les persones; augmentar la transparència, millorant la participació ciutadana i la presa de decisions i caminant cap als pressupostos participatius; buscar l’exemplaritat en l’eficàcia de la gestió i l’eficiència amb la reorganització de les competències municipals i establint un sistema d’indicadors per a fer-li seguiment; i promocionar l’ús del valencià al si de l’Ajuntament.

365 dies després d’això, vull aprofitar estes línies per fer-ne balanç. Amb encerts i, segurament, desencerts, els puc assegurar que hem treballat de valent per a continuar caminant cap a estos objectius amb la vista posada en la ciutadania, i que per a ella, per a la ciutadania, ha sigut sempre el nostre primer pensament en totes les preses de decisió.

Aquest ha sigut un any difícil. Amb les complicacions per a tirar endavant el pressupost municipal i l’extinció de l’Institut Municipal de Cultura i Joventut ordenada pel Ministeri d’Hisenda, que encara està en l’aire. I tot i això, creiem que Burjassot ha guanyat en aquest any. Ha guanyat en protecció del Medi Ambient, amb la posada en marxa del Pla d’Arbratge i les millores fetes a l’Horta i als Horts Socials. Ha guanyat en transparència, després d’eliminar la discrecionalitat en la concessió d’ajudes en la nova ordenança reguladora de subvencions, pràcticament liquidada, i amb  l’aprovació de la nostra moció per a informar a les empreses del poble quan s’obri un procés de contractació. Burjassot ha guanyat també en Igualtat, amb l’augment de finançament i l’activació del Pla Municipal, en dinamisme comercial i en coneixement i estima per la nostra llengua. Ha guanyat en estabilitat per als seus treballadors, després d’aconseguir la unanimitat per a regularitzar als treballadors i les treballadores amb una antiguitat major de 2 anys. I este 2017, amb els pressupostos ja molt avançats, continuarà guanyant. Hem aconseguit augmentar en les partides per a la Igualtat, per a la protecció al Medi Ambient i per a la promoció del valencià.

Menció a banda mereix la inclusió del soterrament de les vies de metro al barri de l’Empalme dins del pressupost de la Generalitat; en concret, una partida de 10 milions d’euros per a destinar a les obres entre 2017 i 2019. És una de les reivindicacions més antigues del nostre col·lectiu, i del nostre poble i per fi un govern, el govern del Botànic, la farà realitat. Però és sobretot una victòria col·lectiva, de tots i totes nosaltres com a poble, de les associacions veïnals, de les entitats socials, dels partits polítics, i de les persones de Burjassot, que mai han deixat de demanar el que Burjassot mereixia.

Un any després, com poden suposar, el balanç és positiu. No sòls per allò que hem fet, sinó sobretot, per tot allò que ens queda per fer. Mirem per això cap al 2017 amb ganes, amb il·lusió i amb esperança. I de tot cor els desitge que siga també per a tots vostés, els veïns i veïnes de Burjassot, un any ple de felicitat i d’objectius complits. Bon Nadal i Feliç Any Nou.

Emili Altur, portaveu del grup Compromís per Burjassot