Els sindicats UGT-PV, CCOO-PV i Intersindical Valenciana han signat un pacte per a proposar al Consell la incorporació de l’exigència de la competència lingüística per a l’accés a l’Administració pública en la futura llei de Funció Pública que està elaborant en l’actualitat la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

L’objectiu és garantir l’atenció del personal al servei de les Administracions públiques, tant a la Generalitat com a les administracions locals i per al personal no docent de les universitats públiques, en les dues llengües oficials i compensar els dèficits que encara presenta el coneixement i l’ús del valencià.

El consens de les tres principals forces sindicals i el suport dels tres partits polítics signats del Pacte del Botànic permetrà assolir una fita històrica per al valencianisme polític com és la implantació de l’acreditació de la capacitació lingüística suficient per a la provisió de llocs de treball a l’Administració pública.

L’avantprojecte de llei de nova funció pública es presentarà al Consell a finals del pròxim mes de gener de 2017 i la previsió és que la tramitació i aprovació parlamentària definitiva tinga lloc a finals d’any.

Si voleu més inormació, premeu ací.