Durant aquestes passades setmanes (abans de la presa de consciència de la inevitabilitat de les eleccions) no ha hagut debat polític a Espanya que no haja mirat cap a València. Allò del «pacte a la valenciana» s’ha convertit, en la política estatal, en una espècie de desideràtum, una icona d’entesa entre partits polítics amb interessos comuns i voluntat de canvi. I en un context com aquest, estareu d’acord amb mi en què el paper cabdal de Compromís és innegable.

Hem assolit, fora de casa nostra, un protagonisme sense precedents per a un partit com el nostre, valencià i amb vocació de servei al seu poble, i l’àmbit d’influència i interès del qual no és estatal. Part d’eixe protagonisme ha vingut donat per uns resultats electorals mai assolits per nosaltres. Uns resultats que ens han permès dur la nostra veu, la veu dels valencians i les valencianes, fins a Madrid.

Però crec que no devem obviar el fet que aquest protagonisme també és conseqüència directa de la nostra manera d’entendre i de creure en la política. Una forma de fer política pròxima a la ciutadania i al teixit associatiu, sense dependències de ningú, i honesta i transparent, amb les mans netes. Una nova forma de fer política que creu en els serveis públics i el benestar col·lectiu, i que pensa que el nostre desenvolupament econòmic serà basat en la innovació, la recerca i la sostenibilitat, o no serà. Una nova forma de fer política que mira cap a endavant, mentre s’enorgulleix dels seus orígens i reclama per a la seua terra allò que és just. Així ho creiem, i hem lluitat perquè eixes prioritats marcaren la negociació de l’anomenat “Pacte del Botànic”, on aquestes cinc línies bàsiques (rescat de persones, regeneració democràtica, govern per a les persones, nou model productiu i finançament just) son els pilars del govern que hem format amb els nostres socis.

Al nostre poble eixa empremta ha impulsat mocions per fer de Burjassot ciutat acollidora, per a lluitar contra les polítiques de retall dels drets dels consumidors i dels treballadors que ens arriben d’Europa, per a defensar el nostre comerç local de grans projectes que no duran res positiu per al nostre poble. Hem reclamat millores perquè la nostra ciutat siga, com ha de ser, per a nosaltres, les persones, lliure de sorolls i de barreres separatòries; hem donat suport al reconeixement de la nostra llengua com a bé d’interés cultural i hem impulsat diferents iniciatives per a dotar el nostre Ajuntament de majors quotes de transparència a l’hora de contractar personal i serveis. De fet, en aquest ple del mes de maig, hem presentat una moció perquè es notifique a totes les empreses de Burjassot l’obertura de procediments de contractació que tinguen relació amb la seua activitat, tant del consistori, com de l’IMCJ i de CEMEF, amb l’objectiu que els contractes municipals beneficien a les empreses i a les persones treballadores del nostre poble.

Des de l’equip de govern, Lluna, Roc, Maria, i jo mateix hem treballat de valent, amb projectes com l’Escola d’Igualtat i la campanya de recollida de portabebès per a Síria, la jornada per a comerciants del dia 29 amb Emilio Duró com a convidat, les activitats de promoció del valencià (entre altres el cinema per a adults i per a les escoles i els Premis Sambori), el Consell Agrari, que ens apropa les necessitats de les persones agricultores de Burjassot o els treballs per a reduir la contaminació al nostre poble dictats pel Pacte de les Alcaldies.

Així ho continuarem fent, inspirats per eixa il·lusió de canvi i futur que ha omplert les urnes i que ha arribat fins a l’epicentre de la política a l’Estat Espanyol. Perquè aquesta nova forma de fer política no és en absolut una moda. Aquesta nova forma de fer política ha arribat per a quedar-se, per a canviar les coses. Aquesta nova forma de fer política està ací per a fer-les més “a la valenciana”.

Emili Altur, portaveu del grup Compromís per Burjassot