Si fa un any s’inaugurava la primera fase del projecte d’horts socials, ara s’acaba de fe rel mateix amb la segona fase, que completa amb 52 parcel·les noves les 49 que ja existien i que fan que més de 100 persones en 9.288 m2 , associacions o entitats del nostre poble puguen conrear el seu hort.

Jordi Sebastià, l’Alcalde de Burjassot ha declarat que aquesta és “una iniciativa molt apreciada per la ciutadania, on la Diputació ha fet una inversió imprescindible. Ara ja tenim 100 horts per a associacions i famílies necessitades. No és la solució als problemes de l’horta: la solució és que els llauradors pueguen guanyar-se la vida amb el seu treball i per a això cal que la Política Agrària Comunitària els defense, cosa que ara no fa. Tampoc no és la solució a l’atur, ni molt menys, és només una contribució modesta a recuperar un espai degradat i a donar a famílies i grups un troç de terra per tenir un objectiu, per gaudir del treball de la terra i per fer bones relacions”.

Aquest projecte que va aprobar el ple municipal a l’anterior legislatura, s’ha fet una realitat amb l’actual equip de govern, i ha estat una prioritat per a Compromís des de l’alcaldia

La primera fase dels horts socials de Burjassot es va inaugurar el desembre del 2012 i té com a objectiu principal fomentar l’agricultura sostenible, recuperar espais inutilitzats al municipi, obtenir productes del camp per a l’autoconsum i oferir una activitat útil i enriquidora per a col·lectius o particulars en situació d’especial necessitat (persones aturades, jubilats) Donada la gran demanda de sol·licituds, l’Ajuntament ha realitzat aquesta ampliació, comptant, com en l’anterior ocasió, amb l’ajuda de la Diputació de València.

Aquesta segona fase dels horts socials també s’ha encetat amb un mural de l’artista local Salvador Llosà, El Gat Invisible, sobre el mur de l’edifici contigu als horts i que es podrà observar per tots els veïns i visitants des de ben lluny.