El grup Bloc-Compromís ha aconseguit que el Ple de l’Ajuntament de Burjassot aprove, en la seua sessió ordinària celebrada dimarts passat 28 de gener, dues mocions presentades pel grup, contra les retallades en el finançament als centres de discapacitats i per a la recuperació del deute històric de l’Estat amb la Comunitat Valenciana, respectivament, i la declaració municipalista presentada pel sindicat CCOO en rebuig al projecte de Llei de reforma de l’Administració Local.

La moció contra l’aplicació del Decret 113/2013 i els retalls en el finançament als centres de persones amb discapacitats, demanda la paralització a la Generalitat Valenciana de l’esmentat decret i la seua derogació ja que “estableix unes condicions econòmiques duríssimes, inassumibles en alguns casos, per a les persones amb discapacitat usuàries de centres i serveis”, tal com assenyala el text.

En el cas de la moció per a la recuperació del deute històric de l’Estat amb la Comunitat Valenciana, acumulada per l’infrafinançament autonòmic en el període 2002-2012, aprovada amb el vot en contra del PP i a favor de l’Equip de Govern, insta a les “Corts Valencianes i al Consell a què reclamen legislativament els 13.449 milions d’euros, en concepte de Deute Històric de l’Estat Espanyol cap a la Comunitat Valenciana acumulat per l’infrafinançament autonòmic durant el període 2002-12”. Així mateix, la moció arreplega el suport de l’Ajuntament “a la Proposició de Llei de recuperació del deute històric” i la demanda del consistori de crear, per a la reclamació d’aquest deute, “una Comissió mixta Consell- Corts Valencianes integrada pel conseller d’Hisenda i un representant de cada Grup parlamentari de les Corts”.

També es demanda en aquesta moció “que el mecanisme de compensació del deute en les arques públiques valencianes, que serà objecte de la negociació amb el Ministeri d’Hisenda, s’haurà de concretar abans de l’entrada en vigor del nou sistema de finançament de les autonomies, previst en la LOFCA”.

El Ple també ha aprovat, la Declaració Municipalista presentada pel sindicat CCOO que rebutja el projecte de Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local.

La declaració mostra el rebuig al projecte de reforma de l’Administració Local i recolza “la mobilització del conjunt de la societat en defensa de l’Estat de Benestar i de la pervivència de pobles i ciutats amb serveis dignes, on es garantisca la igualtat d’oportunitats i la protecció de les famílies, davant de la difícil situació per la qual estan travessant”. La moció també reclama “el manteniment dels llocs de treball en risc” i manifesta “el nostre rebuig a la privatització dels Serveis públics”, alhora que “exigeix un finançament local just i suficient que permeta la consolidació del model democràtic local desenvolupat durant els últims 30 anys i que té com a base la proximitat i com a prioritat les persones”.

L’aprovació de la reforma de la Llei de Règim Local pot suposar no sols l’acomiadament d’entre 20.000 i 25.000 treballadors directes i indirectes de l’administració local valenciana sinó també l’extinció de l’atenció personalitzada que realitzen els ajuntaments i la desaparició de serveis públics bàsics per a la ciutadania, fonamentalment en matèria social.