La moció naix arran dels fets viscuts el dimarts passat en l’acte «Mural del País Valencià», organitzat per l’Ajuntament de Burjassot i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, a la Sala de Plens del consitori, amb l’intent de boicot d’individus del GAV, entre els quals hi havia el president, Manolo Latorre, acompanyats per membres d’España 2000, i animats pels fòrums Valencia Freedoom i la pàgina de Facebook «No volem un alcalde catalanista». Compromís per Burjassot va registrar ahir una moció en què demana el suport de tots els partits polítics amb represnetació al Ple (Compromís, PSPV-PSOE, EU i PP) per a Ramon Ferrer Navarro, president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.

Emili Altur, portaveu municipal de Compromís a l’Ajuntament de Burjassot ha declarat que «amb aquesta atac, no tan sols s’agredí les màximes institucions locals, l’Ajuntament de Burjassot, l’alcalde, els membres de l’Equip de Govern i els ciutadans i ciutadanes que participaven en l’acte, sino també l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, representada pel president, que té el mateix rang i tractament que un conseller del Govern Valencià, per tant és un Honorable representant de tots els valencians i valencianes. Així, amb aquest intent de boicot s’ha agredit la Generalitat Valenciana en l’exercici de les seues funcions, en la figura d’un dels màxims representants del nostre autogovern”. Altur també ha recordat que un dia abans d’aquest acte, dilluns 13 de maig de 2013, l’estàtua del poeta Vicent Andrés Estellés, situada a la mateixa plaça de l’Ajuntament, Emilio Castelar, va aparéixer tacada de pintura blava. «Des de Compromís -ha afegit Emili Altur- volem agraïr les mostres de suport de diferents partits, entitats i associacions amb l’Ajuntament i l’AVL i volem traslladar al president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua el nostre respecte i estima, així com encoratjant-lo a continuar defensant la llengua i la cultura de tots els valencians i valencianes».