Demà dissabte 4 de maig, la Casa de Cultura de Burjassot, acollirà l’organització de la I Trobada de consum conscient i creatiu en el municipi; trobada en què col·laborarà la Regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Burjassot, dirigida per Emili Altur, a través de CEMEF SLU.

En aquesta I Trobada, durant tot el dia, tindran lloc diferents taules redones, xicotetes ponències, degustacions, tallers, documentals, testimonis… i, tant les taules redones, com les exposicions i les demostracions “versaran sobre conceptes com: l’economia humanitzada, l’agroecologia, l’eficiència energètica, la moneda alternativa, l’educació creativa, la immobiliària humanitzada, etc.”, tal com han assenyalat des de CEMEF SLU.

La jornada començarà a les 10:30 h, després del muntatge dels espais per a les demostracions, degustacions i informació, amb la projecció del documental “Obsolescència programada”: la producció de bens feta de manera inconscient sense tindre en compte el planeta. Després de la mateixa, a les 11:30 h, tindrà lloc la taula redona i les microponències sobre consum conscient i creatiu que comptarà amb la participació d’Amadeu Barbany, comerciant conscient de Granollers i fundador de Gran Centre; Héctor Conesa, arquitecte especialitzat en bioconstrucció i estudiós del consum conscient; José Luis Moreno, permacultor i coordinador d’Agroecologia de la Xarxa Sostenible i Creativa-Societat Espanyola d’Agricultura Ecològica; Concha Martínez, Vland Solaris- Associació de Consumidors de Productes Agrícoles i Daniel Gantes, president de l’Associació de Comerços i Servicis de Burjassot.

A les 13:30 h se celebrarà un dinar creatiu i conscient organitzat per l’equip d’alimentació de la Xarxa Sostenible i Creativa. Després del mateix, a les 16 h es projectarà el minidocumental “El paradigma del sistema educativo” i, a les 17 h es realitzarà la presentació del Servei Altruista Integratiu de Salut (Seais) i la projecció del documental “Creativos culturales”. Tan sols una hora més tard tindrà lloc la taula redona i les microponències sobre experiències empresarials amb valors i, després de la mateixa, una segona sobre pobles sostenibles i creatius en la qual es comptarà amb la participació de l’alcalde de Burjassot, Jordi Sebastià, Carolina Punset, regidora d’Altea, i Jacobo Salvador, alcalde de les Coves de Vinromà. A les 20 h es presentaran les conclusions i es durà a terme la cloenda de la jornada.

La trobada ha sigut organitzada per la Xarxa Sostenible i Creatiu i compta, com s’ha assenyalat anteriorment, amb la col·laboració de la Regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Burjassot, a través de CEMEF SLU. Aquesta jornada, serà una jornada de servei a la ciutadania que intenta educar els consumidors a consumir d’una manera conscient.

La Regidoria de Promoció Econòmica, dirigida per Emili Altur, pretén iniciar un treball de conscienciació en la ciutadania per promoure el consum de productes locals, ecològics, amb valors i responsable. En paraules del regidor, “volem promoure nous hàbits de consum i per això, cal educar la societat civil en un consum responsable i en el municipi. Aquest serà el primer pas, de moltes altres més accions que desenvoluparem des de la Regidoria per posar en valor el nostre comerç local i els beneficis de consumir en el municipi”.