“Cap jugador és tan bo com tots junts”: Article d’Emili Altur al suplement de Superdeporte per homenatjar el Burjassot CF en el seu centenari

ernando Giner, Jordi Sebastià, Paquito Fenollosa, Emili Altur i Reinaldo Romero en la presentació de SuperBurjassotCF, el suplement especial de Superdeporte.

Cap jugador és tan bo com tots junts

Aquest lema, que simplifica molt bé la realitat d’un esport en equip com és el futbol,podria servir perfectament per explicar quina ha estat la història del Burjassot CF, untreball en equip.

Poques entitats hi ha al nostre poble de Burjassot, que gaudisquen del prestigi il’antiguetat del Burjassot CF. Antiguetat, per abanderar el futbol al País Valencià —per alguna cosa és l’equip degà del País— en un moment on era un esport anecdòtic,allunyat de la sintonia de masses que és ara. I prestigi, perquè amb tots els vaivens delsegle XX va saber mantenir-se fidel l’esperit esportiu que va originar la seua fundació.

El nostre equip, al llarg de la història de l’esport rei, aconseguí el seu cim jugant aSegona Divisió, la Divisió de Plata, i ha escrit belles línies en la història del futbolvalencià. Oferí des de la seua escola històrics jugadors com Toni Lloret, veí del nostrepoble, que arribà a jugar al Cadis CF, o Antonio Burguete, màxim golejador de lasegona divisió en la temporada 75/76, que milità al Córdova CF on encara recorden elmagnífic gol que marcà al porter Pepe Reina, històric defensor dels tres pals de l’Atlèticde Madrid. I, com no, els actuals Sergio Ballesteros i Michel Herrero ambdós delLlevant UE, capitanejats pel primer.

El Burjassot CF ha escrit pàgines senceres de la història del nostre poble, i des de COMPROMÍS els felicitem i convidem a continuar per aquest camí.

Emili Altur

Arxivat en: Cultura i Educació