La Conselleria de Justícia i el Consell Valencià de Col·legis d’Advocats han acordat la posada en marxa d’un servei gratuït d’assessorament legal per a aquelles persones afectades per les clàusules sòl hipotecàries.

Aquest servei serà canalitzat a través dels serveis d’orientació jurídica dels col·legis d’advocats, després que aquest col·lectiu haja arribat a un acord amb la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, pel qual la nova prestació estarà inclosa en el catàleg de justícia gratuïta que ofereix la Generalitat.

Segons els termes de l’acord cada col·legi d’advocats valencians prestarà l’assessorament en les seues respectives oficines dels Serveis d’Orientació Jurídica (SOJ). En els SOJ, les persones interessades tindran a la seua disposició la informació necessària sobre el que ha de fer si sap o sospita que la seua hipoteca té algun tipus de clàusula-sòl declarada il·legal pel Tribunal de Justícia de la Unió Europea, a més del formulari-tipus perquè, en el cas que siga així, l’afectat puga emplenar amb l’assistència jurídica apropiada i presentar-lo davant de l’entitat financera corresponent per iniciar el procés legal.

Aquest acord fa avançar en una justícia per a tots i dóna una resposta ràpida i eficaç per solucionar un problema que afecta milers de valencians i valencianes. Es calcula que pot haver uns 500.000, que al seu dia van signar hipoteques que contenien clàusules sòl que, de mitjana, han pagat al voltant de 6.000 euros de més.