Amb motiu del 25é aniversari de la mort del poeta burjassoter Vicent Andrés Estellés el grup Compromís per Burjassot ha proposat una declaració institucional al ple municipal, celebrat el mateix 27 de març, data en que vam perdre al poeta al 1993.

El text presentat per Compromís demana al ple de l’Ajuntament que Burjassot que, a més de retre homenatge en ple, s’adherisca a les activitats organitzades per l’Agència de Promoció del Valencià (AVIVA) i que les incorpore a l’estratègia comunicativa de l’ajuntament.

La regidora de Promoció del Valencià, Maria Viu, va defensar el text davant el ple municipal, en el qual es reconeix la figura del poeta com a cabdal en la literatura en la nostra llengua, i considerant-lo com el millor poeta valencià i en valencià des del segle d’Or. Maria Viu va fer palés la importància de recordar-lo des de la sala de plens i retre homenatge al seu fill predilecte en el 25 aniversari de la seua mort.

Presentat en un principi com a declaració institucional, el text ha hagut de ser aprovat com una moció de partits per l’abstenció del Partit Popular.