Compromís per Burjassot s’ha mobilitzat, juntament amb la resta de la comarca de l’Horta Nord, per a manifestar el seu rebuig als Pressupostos Generals de l’Estat per a 2017. Lluna Àrias, Emili Altur, Roc Senent i Maria Viu han sigut alguns dels regidors i regidores de la comarca participants en el vídeo reivindicatiu que hem fet públic.

El grup municipal ha presentat una moció per a la seua discusió al ple del mes d’abril per a manifestar el seu rebuig a les inversions territorialitzades que contempla el Projecte de Pressupostos de l’Estat per a 2017. Les Corts, en una declaració institucional conjunta, van denunciar que la inversió es situa en un 6,9%. No només no es compensa la insuficiència inversora dels últims anys sinó que les inversions tampoc s’ajusten al nostre pes poblacional i suposen una reducció de 209 milions respecte a 2016. Cada valencià i valenciana rebrà 119 euros per càpita, clarament inferiors als 184 de mitjana en el conjunt de l’Estat, i molt lluny de les xifres dels ciutadans i ciutadanes d’altres territoris.

Al text presentat convidem, a alcaldes i alcaldesses,  diputats i diputades, senadors i senadores, a realitzar una trobada en el marc de la commemoració del 25 d’Abril, Dia de Les Corts Valencianes, per traslladar les qüestions abans referides i coordinar accions per revertir esta situació injusta.

Els valencians i les valencianes #VolemTracteJust.