Tornen les Rutes per l’Horta de Burjassot!

L’Oficina de Sostenibilitat Local de Burjassot, que dirigeix el regidor de Medi Ambient Emili Altur, ha fet públic el calendari de les Rutes per l’Horta del 2017. Enguany, com a novetat, a les rutes temàtiques s’ha incorporat una de Xufa i Orxata, que se suma a l’observació ornitològica, la ciclo-ruta, i “Horta i vi” i “L’Horta a través d’Estellés” que s’estrenaren l’any passat.

Sobre la nova proposta, Emili Altur ha explicat que “aquesta és una ruta que feia temps que volíem provar. Està programada en diferents mesos, per fer-la coincidir amb el cultiu i amb la recollida de la xufa, de manera que aquelles persones que hi participen podran veure el procés en totes les seues dimensions. Per això és, fins i tot, recomanable, participar en les dues sessions. Hem d’aprofitar que la xufa amb Denominació d’Origen València és exclusiva de la nostra comarca, de l’Horta Nord, i, poca gent ho sap, però la que es cultiva a casa nostra, la de Burjassot, és a més molt apreciada per la seua qualitat.”

Així, s’han programat un total d’onze sessions temàtiques entre els mesos de març i novembre. Com ve sent habitual, totes elles són gratuïtes i obertes a la ciutadania, i estan conduïdes per professionals de l’entitat “Horta Viva” (a excepció de les observacions ornitològiques, que es fa per cortesia de la Societat Valenciana d’Ornitologia).

Per a participar en qualsevol de les sessions, cal apuntar-se abans a l’Oficina de Sostenibilitat Local, al telèfon 963649515, o els correus [email protected] o [email protected]

Ací baix teniu el calendari complet de les passejades per l’Horta. La imatge principal és cortesia de Joel Vásquez.