Este passat dimecres 27 de febrer s’ha celebrat la primera reunió del Consell Agrari municipal, el nou òrgan que pretén assumir les relacions amb el sector agrari i canalitzar la participació en ell de tota persona relacionada amb el sector agrícola, com són propietaris, llauradors, venedors i associacions o entitats. La pròxima cita ja està establerta al calendari: el pròxim dimarts 1 de març.

La sessió del passat dia 27 va estar dirigida pel regidor de Medi Ambient, Agenda 21 i Mobilitat i Primer Tinent d’Alcalde, Emili Altur, i va comptar amb la presència de l’alcalde de Burjassot, Rafa Garcia i representants de la resta de partits polítics amb representació al ple, a més d’una trentena de persones relacionades amb la producció agrària. A totes elles se’ls ha fet arribar un esborrany del Reglament regulador del Consell Agrari Municipal, perquè puguen aportar idees i suggeriments per a la seua elaboració definitiva. Per la seua banda, els participants han traslladat al govern municipal la necessitat d’articular mesures que garanteixen el respecte dels ciutadans i ciutadanes cap als camps de cultiu, a més d’un punt d’abastiment d’aigua, la millora de la vigilància i la senyalització dels camins rurals i actuacions sobre la neteja dels camps que no es cultiven.

La creació del Consell Agrari Municipal, que coordina l’Oficina de Sostenibilitat Local de Burjassot va ser aprovada en ple el passat juliol, amb els vots a favor de tots els partits. Per al regidor Emili Altur, “la defensa de l’Horta ha de ser una prioritat per al nostre municipi, pel seu valor, no sòls per a la nostra subsistència, sinó també patrimonial, cultural i ambiental. Per això, volem donar tot el suport institucional possible als llauradors i la tasca que desenvolupen”.

consell agrari 3 consell agrari 1