El grup Compromís a l’Ajuntament de Burjassot proposarà al ple ordinari del pròxim 29 de setembre integrar el municipi dins l’anomenada Xarxa de Ciutats Refugi. Es tractaria del primer municipi valencià, tret de la capital, en sumar-se explícitament a aquesta iniciativa.

La moció, registrada per Compromís aquest matí, proposa al Consell que inicie un protocol de coordinació de tots aquells municipis valencians que, com Burjassot, manifesten la seua voluntat d’acollir-se a la Xarxa Ciutats Refugi. Aixímateix, demana al Govern Central que accepte l’augment de la quota de persones refugiades per a l’Estat espanyol, atenent les reivindicacions d’organitzacions com ACNUR i CEAR i que coordine a les diferents comunitats autònomes en l’acolliment de persones refugiades.

Al text, el portaveu del grup a l’Ajuntament Emili Altur destaca que “durant aquest any 2015 han arribat a les costes europees 351.314 persones, segons les xifres de l’organització Internacional de les Migracions, una quantitat equivalent a tota la població de la província de Salamanca, i un 60% més de les arribades registrades en tot l’any 2014”. Segons l’últim informe de tendències globals a l’Agència de les Nacions Unides per al refugiats, els conflictes i la persecució van obligar a abandonar la seua llar a una mitja de 32.000 persones al dia.

En un context com aquest, Compromís considera necessària la mobilització col•lectiva per reaccionar amb humanitat davant la que és considerada la major crisi humanitària que assoleix Europa des de la Segona Guerra Mundial.

Compromís per Burjassot