Compromís per Burjassot, mitjançant el seu portaveu municipal, Emili Altur, portarà al proper ple de l’Ajuntament, per al seu debat i aprovació, una moció per a exigir la Conselleria d’Educació el pagament del deute que aquesta manté amb les empreses encarregades de la gestió dels mejadors escolars dels centres educatius del nostre poble que en l’actualitat s’estima en aproximadament 40000 euros per centre, cosa que causa un greu problema en el funcionament dels col·legis de la nostra localitat.
Alhora, si s’aprova aquesta mocio de Compromís, el ple de l’ajuntament de Burjassot instarà a la Conselleria d’Educació perquè faça un pla de pagament del deute de manteniment que té amb les escoles valencianes.

Emili Altur, portaveu municipal de Compromís a l’Ajuntament de Burjassot ha explicat que “el servei de menjador en els centres docents públics valencians és una prestació complementària d’ajuda a l’escolarització. A més el servei de menjador escolar és una part fonamental del procés educatiu que ha de fomentar la salut, els hàbits i els valors socials. Un servei fonamental que en l’actual situació de crisi econòmica és una garantia per a moltes famílies que es troben en greus dificultats. La Conselleria d’Educació, màxima autoritat educativa, té la responsabilitat de garantir la prestació del servei escolar de menjador a l’alumnat escolaritzat en ensenyaments de caràcter obligatori en els centres docents públics de la seva titularitat”.

Altur ha assenyalat que “l’educació és el procés d’ensenyament i aprenentatge d’una persona. L’Educació en un sentit ampli és el procés pel qual la societat transmet, de manera deliberada organitzada i sistemàtica, els seus coneixements acumulats, aptituds i valors a les noves generacions. L’educació formalitzada en les institucions educatives socialitza els nostres fills i les nostres filles. Per a una societat democràtica, l’educació transmet i, al mateix temps, renova la cultura i el patrimoni de coneixements i valors que la sustenten, i fomenta la convivència, el respecte a les diferències individuals, promou la solidaritat i evita la discriminació, amb l’objectiu fonamental d’aconseguir la necessària cohesió social. El dret a l’educació és un dret humà fonamental inclòs l’any 1952 en l’article 2 del primer Protocol de la Convenció Europea de Drets Humans pel qual obliga a tots els països signants a garantir el dret a l’educació. A nivell mundial, el Pacte Internacional dels Drets Econòmics, Socials i Culturals de les Nacions Unides de 1996 garanteix aquest dret a l’Article 13. Segons la LOE de 3 de març de 2006 “Les societats actuals donen gran importància a l’educació que reben els seus joves, amb la convicció que depén tant el benestar individual com el col·lectiu. L’educació és el mitjà més adequat per construir la seva personalitat, desenvolupar al màxim les seves capacitats, conformar la seva pròpia identitat personal i configurar la seua comprensió de la realitat, integrant la dimensió cognoscitiva, l’afectiva i la axiològica.

Per últim, el portaveu de Compromís al consistori burjassoter a puntualitzat que “només un sistema educatiu de qualitat garanteix la igualtat d’oportunitats i fa efectiva la possibilitat que cada alumne desenvolupe el màxim de les seves potencialitats. Només des qualitat es podrà fer efectiu el mandat de l’article 27.2 de la Constitució espanyola “educació ha de tendir al ple desenvolupament de la personalitat humana en el respecte als principis democràtics de convivència i als drets i llibertats fonamentals.”